søndag den 25. november 2007

Ferie i Miami, Florida Keys og New York - Del 2.

Dag 3-5, Key West og Key Largo

Køreturen til Key West

På dag 3 satte vi kursen fra Miami mod Key West, den sydligste af Florida Keys. Den første del af køreturen er rimelig kedelig men godt og vel halvvejs bliver køreturen nedover Florida Keys meget smuk, men udsigt over et fantastisk smukt blå-grønt hav, gamle orkan hærgede broer, mangrover m.m.

Fænomenal overnatning i Key West

I Key West havde vi bestilt overnatning via Hotels.comWeatherstation Inn (det er billigere at bestille på Hotels.com end direkte hos Weatherstation Inn). Hotellet ligger i et område der hedder Truman Annex. Hele området består af palme alléer hvor det ene smukke Colonial Style hus afløser det andet. Her føler man sig virkelig hensat til tidligere århundreder, og området er utrolig velegnet til Jer der ønsker en romantisk overnatning.

Weatherstation Inn er endnu et af de huse, indretningen af rummene er fuldstændig som man forventer i det øjeblik man ser huset. Huset er omgivet af en smuk have med tilhørene pool. Bidragene til den totale idyl var også et utrolig højt og personligt service niveau fra personalet. Skal I overnatte i Key West, må vi på det varmeste anbefale Jer at overnatte på Weatherstation Inn.

Key West, what to do?

Udover en fantastisk smuk solnedgang, som Key West er kendt for, og det fantastiske område omkring Truman Annex, er der ikke meget af interesse i Key West, det skulle da lige være at shoppe lidt i Ron Jons Surf Shop. Stedet er præget af en stærk turisme, hvor amerikanere i alle aldre tager ned og drikker sig ned fra morgen til aften. Der er mulighed for at dykke, snorkle og andre vandaktiviteter, men her er mulighederne langt bedre i Key Largo.

Overnatning i Key Largo

Efter at have brugt det meste af dagen i Key West, kørte vi op til Key Largo hvor vi overnattede på Largo Lodge. Largo Lodge var billigt ($95 pr. nat) men utrolig charmerende, belligende lige ned til vandet og fuldstændig omringet af palmer og tropiske planter. Værelset var i rimelig stand og nogen lunde rent. Hele lodge området var domineret af et rigt dyre og plante liv. Vidunderligt sted til en billig penge.

Snorkling i John Pennekamp Naturreservatet

De to dage vi tilbragte i Key Largo brugte vi primært på at snorkle i John Pennekamp, verdens største undervands naturpark. Den første dag to vi på en af parkens egne 3 timers snorkelture. Vejret var perfekt men det rev vi besøgte lå lidt dybt, så selv om vi så en masse spændende ting, kom vi ikke rigtig tæt på korallerne og fiskene. Ydermere præsterede vi som de eneste ikke at se hajer på revet.

På anden dagen tog vi en 5 timers tur med 3 stop, med et andet selskab. Igen var vejret helt perfekt og revene lå meget højere og vi kom dermed meget tæt på barracudaer og korallerne. Anden dagens tur var helt perfekt, og har I kun én dag vil vi anbefale jer at tage en 4-5 timers tur med flere stop.

Overnatning i Fort Lauderdale

Efter vores snorkeltur satte vi kursen mod Fort Lauderdale, hvorfra vi skulle flyve til New York næste dag. Hotellet, Lauderdale Beachside Hotel, var billigt og rigtig ulækkert. Hele badeværelset og soveværelset vrimlede med små loppe lignende insekter. Var det ikke fordi vi skulle afsted kl. 04.30 om morgenen, var vi flyttet til et andet hotel med det samme.

Efter en urolig nats søvn, tog vi afsted mod Fort Lauderdale kl. 04.30 om morgenen. Læs meget mere om turen til New York i næste indlæg.