fredag den 17. juni 2011

Renere Luftfart: Virgin America's Effektive Biobrændstof Motorer Skal Over Atlanten

Branson Støtter Stadigvæk Brugen af Biobrændstoffer
Virgin America, et selskab, der har rapporteret om sin egen udledning af drivhusgasser siden 2009 - har bestilt super brændstofeffektive motorer fra CFM International til en værdi af 1400 millioner dollars, annoncerede selskaberne onsdag. Overgangen til mere energivenlige motorer skal hjælpe med at holde energiomkostningerne nede, og reducere de negative miljøpåvirkninger fra luftrejser med Virgin America, som virksomheden tredobler størrelsen af ​​sine flåder, som lovet tilbage i januar.

Ifølge en fælles pressemeddelelse fra virksomhederne, vil CFMs LEAP Engine sidde på 30, helt nye Airbus A320-fly der forventes leveret til Virgin America i 2016, og CFMs 56-5B-motorer vil drive 30 af Virgin America nuværende-udgave af Airbus A320-line flyene.


For at markedsføre aftalen, har CFM Engine og dets moderselskaber GE og SNECMA, accepteret at købe CO kvoter via Carbonfund.org for de første 5.000 flyvninger der bookes på Virgin America Online, efter offentliggørelsen. Virgin America kastede et en-dags billet salg med i puljen.


Virgin America hævder, at ved at parringen af A320neo og LEAP-motoren, vil det give 15 procent bedre brændstoføkonomi og 50 procent større reduktioner i NOx-emissioner, over niveauer som miljølovgivningen kræver i dag. Virksomhederne forventer også, at det vil spare $ 1,9 millioner pr. fly pr. år i omkostninger til brændstof ved de nuværende brændstofpriser.


Det er værd at bemærke, at mens flyselskabet satser på effektiv teknologi, har det også investeret i biobrændstoffer. Selskabet testede sin første fly med lidt biobrændstof i 2008 (som TriplePundit rapporterede dengang).


Sir Richard Branson, den verdenskendte grundlægger af ​​Virgin-koncernen, støttede også Gevo et biobrændselsfirma, der blev børsnoteret i februar. Virgin planlægger at bruge mindst ti procent drop-in biobrændstoffer, eller plante-baserede brændstoffer, der arbejder med eksisterende motorer, senest i 2020.


Boeing Going til Paris på Camelina-baserede biobrændstoffer


Jet biobrændstoffer fremstillet af Honeywell UOP fra en non-food afgrøde, camelina planter, vil drive et Boeing 747-8 på vej til Paris Air Show den 20. juni. Selskaberne annoncerede deres planer i dag, mens medlemmer af det Amerikanske Senat blev presset til stoppe tilskuddet til ethanol og den amerikanske Fødevareminister Tom Vilsack kørte en kampagne for at beholde subsidierne, der indbringer penge til landbrug store og små.


Boeing flyet vil ikke anvende majs-ethanol, naturligvis, men en blanding af 15 procent camelina-baseret biobrændstof, blandet med 85 procent petroleum jetbrændstof, som er det traditionelle flybrændstof (aka Jet A). Boeing piloterne Keith Otsuka og Rick Braun, har sammen med Cargolux pilot Sten Rossby vil sidde bag rorpinden på den historiske 5.000-mil flyvning.


Det er lidt sjovt, hvordan Boeing bakker op om brugen af ​​plante-baserede brændstoffer.


Selskabet kæmper stadigvæk for at få sin nye serie af effektive 787 Dreamliner fly på markedet. Det er meningen at disse fly, skal brænde 20 procent mindre brændstof end andre passagerfly af deres størrelse, og de er lettere med mere lastrum.


Som Katie Johnston Chase fra Boston Globe for nylig rapporterede: "Den 787 er i færd med at blive certificeret af Federal Aviation Administration og forventes at blive leveret til sit første flyselskab, All Nippon Airways Co, i august eller september. I alt 56 flyselskaber, herunder United Airlines og Delta Air Lines, har afgivet ordrer på de 787 ".

Denne artikel er originalt på engelsk og kan læses på Techcrunch.com.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar