fredag den 30. marts 2012

Service, det kan de også i Asien

Jeg har netop været på 3 ugers ferie i Malaysia det meste af tiden blev tilbragt på Borneo. Udover at turen var enestående og spækket med meget store oplevelser, var gæstfriheden og servicen under hele turen på et helt enestående niveau.

Uanset om vi var midt i junglen, i Kuala Lumpur eller på luksushotellet Shangri-La Rasa Ria, var alle helt utroligt imødekommende og hjælpsomme.

Kontrasten ml. turen til Borneo og det serviceniveau vi oplever her hjemme og generelt i Vesteuropa, slog mig med tydelig da jeg kort efter ferien ankom til mit hotel i London. Jeg skulle checke ind på et Hilton hotel i London, og servicen var ikke dårlig (efter vestlig standard), men bare ordinær og total uvedkommende.

Der var ingen hjælp til at transportere min kuffert (nuvel, den var ret lille), ingen spørgen ind til evt. andre yderligere ting de kunne være behjælpelige med, det sidste kunne i øvrigt hjælpe med at mersælge, men det må være deres problem.

Min pointe er egentlig bare, at det generelt er en kæmpe fornøjelse at rejse i de fleste asiatiske lande. Du får utrolig meget luksus for dine penge, naturen er fantastisk, vejret er godt, og menneskerne gør alt for at ens oplevelse i deres land skal være en positiv oplevelse.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar