torsdag den 10. februar 2011

Landskamp Danmark - England i Parken 2011

I går aftes var jeg inde og se landskampen ml. Danmark og England i Parken, i  øvrigt den første danske landskamp jeg nogensinde har set i levende live. Jeg har tidligere set VM semifinale ml. Frankrig og Portugal i München, og Champions League finale i Rom ml. Manchester United og Barcelona, men sjovt nok aldrig en dansk landskamp.

Efter at have tilbragt det meste af dagen til møde på Als, tog jeg direkte fra lufthavnen hjem og skiftede til landskamp i Danmark i februar tøj (polartøj), hvorefter jeg hoppede på jernhesten til Østerbro. Her mødtes jeg med et par af drengene for at spise aftensmad og få et par øl før kampen. Caféen (Komma, tror jeg den hed) lukrerede på travlheden omkring parken, og havde sat ekstra telte op og ekstra serverings-personale på. Travlheden påvirkede helt klart maden, for de okseburgere vi fik var lavet helt uden kærlighed, virkelig kønsløst. Har spist der et par gange tidligere, og har altid synes at maden var fin, så man skal nok bare ikke spise der når der er store arrangementer i Parken.

Efter maden tog vi på en ægte knejpe (kan ikke huske hvad den hed) på den modsatte side af Østerbrogade. Super godt sted med billige øl og ægte knejpe servering. Det eneste minus er at det er tilladt at ryge, men pyt det går nok når bare man skal til landskamp.

Vi gik derfra 20 min. før kick-off og var på plads lige til nationalsangene - perfekt timing. Lidt overraskende at vi nåede det, der var nemlig forbavsende mange tilskuere, taget landsholdets seneste præstationer og årstiden i betragtning. Der var dog rigtig mange englændere, så det hjalp naturligvis også lidt på tilskuertallet.

Vi sad på række 24, hvilket betyder super udsyn over banen. De første 10 minutter af kampen var meget hektiske med 2 mål, først en danske føring efter et flot Agger hovedstød efter 4-5 min., og kort derefter engelsk udligning i en situation hvor Simon Poulsen så ret hjælpeløs ud (i øvrig det generelle billede af hans indsats).

1. halveg var rigtig fornuftig, bortset fra at jeg tabte i 16, og skulle ned og hente nye forsyninger i baren. Det var dog langt at foretrække frem for at se den kedelige og ligegyldige 2. halveg der var i vente. Englænderne styrede slagets gang og efter deres føringsmål, forårsaget at en sløj William Kvist aktion på midtbanen, var Three Lions i fuld kontrol.

Overordnet set var aftenen en fin debut for mig som landsholdstilskuer, men det kan jo også kun blive godt når man er selskab med gode gamle venner. Landskampen er hurtig glemt, det samme er den matte stemning, men vi sad hyggeligt og snakkede med nogle underholdende gutter fra England. Så alt i  alt en fin måde at tilbringe en onsdag aften i februar:)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar